Despre recrutare pe vremuri de criză

Despre recrutare pe vremuri de criză

Mădălina Teodorescu are peste 5 ani de experienţă de resurse umane în domeniul IT, cu expertiză în zona de recrutare, performanță şi engagement. Este un HR focusat pe rezultate şi susţinerea strategiei de business prin politici de resurse umane.

Activează că HR Officer şi în timpul liber se implica în comunitatea online de HR. Pasionată de ceea ce face şi atentă la evoluţia pieţei de HR din România a fost de acord să ne acorde un interviu despre "recrutarea în vremuri de criză".

Cum crezi că a fost influenţat procesul de recrutare şi selecţie în mediul privat, având în vedere numărul foarte mare de candidaţi ?

M.T: Odată cu afluxul de candidaţi putem vedea două jumătăţi ale paharului:

Jumătatea plină, aceea că recrutările se fac mai uşor şi mai rapid decât în 2008. Apoi, că ai acces la candidaţi buni într-un buget mai restrâns şi uneori într-un timp extrem de rapid (mă refer aici la candidaţii care nu mai lucrează şi pot sosi în organizaţie foarte repede).

Jumătatea goală a paharului este că pool-ul de resurse competente în România este scăzut, prin urmare pentru profesionişti foarte buni sau posturi cu competenţe ridicate căutarea nu este deloc atât de uşoară precum pare din afară. Din 100 de aplicaţii primite, maxim 10% pot fi calificate drept valide după prima selecţie.

Ce anume face diferenţa între candidaţii cu CV-uri asemănătoare ?

M.T: În primul rând, diferenţa dintre CV-uri o face corespondenţa cu cerinţele postului. În cazul în care sunt mai multe CV-uri în care se regăsesc must-have-urile profilului, este foarte probabil că ambele să fie selectate. Dacă ar fi să menţionez aspect care descalifica acelea pot fi: greşeli repetate de gramatică sau ortografie; calitatea slabă a limbii în care este scris CVul mai ales dacă este obligatorie; menţionarea doar a obiectivelor financiare că aşteptări de la job.

Sunt oamenii mai interesaţi să investească în pregătirea lor pentru a obţine un job mai bun ?

M.T: Consider că oamenii trebuie să aibă o deschidere către educaţia continuă. Tehnologia, procedurile, obiectivele se schimbă şi nu te poţi dezvolta altfel decât investind în mod constant în educaţie.

În ceea ce priveşte strict zona de cursuri, consider că mulţi candidaţi au început să nu mai lase doar în sarcina companiei acest aspect ci se responsabilizează în ceea ce priveşte dezvoltarea lor. Acest lucru se regăseşte în piaţă şi prin existent multor cursuri open pe care nu le întâlneai în anii trecuţi.

Ce sfat ai avea pentru cei care vor să-şi schimbe locul de muncă acum ?

M.T: Cred că perspectivele caut un job că nu am şi caut un job mai bun fac diferenţa. Oricum ar fi, aş spune că există joburi puţine, dar că oamenii care şi-au dezvoltat în timp competente specifice, cu o atitudine corectă şi nu în ultimul rând cei care se dedica acestei căutări de job nou îşi vor găsi locul dorit.

Dacă ar fi să dau un sfat ar fi să se gândească bine la ce ştiu să facă, ce job îşi doresc şi să dezvolte un plan targetat pentru atingerea obiectivelor.