Cum te asiguri că echipa ta face progrese?
De cele mai multe ori în experienţa unui manager există cel puţin un lucru care nu merge aşa cum şi-ar dori. De regulă acel lucru poate fi legat de procese sau de oameni.
Prin procese mă refer la etapele desfăşurării activităţii fiecăruia sau la elementele non-umane legate de etape: rapoarte, sisteme, flux de informaţie. La oameni de obicei ne dorim ca aceştia să evolueze din punct de vedere al skill-urilor - să le rafineze sau uneori pur şi simplu să îşi dezvolte skill-uri noi care ar îmbunătăţi rezultatele.
Indiferent de tipul de element pe care vrei să îl dezvolţi, sunt câţiva paşi simpli de urmat pentru a aduce schimbarea dorită:
1. Trebuie să identifici care sunt situaţiile pe care dacă le-ai depăşi ţi-ar aduce plusul de productivitate şi care ar fi beneficiile dacă ai obţine dezvoltarea dorită.
2. Trebuie să defineasti foarte clar şi cuantificabil trăsăturile ce trebuie îmbunătăţite sau dezvoltate şi dacă sunt destul de complexe să le împărţi pe sub-etape.
3. Dacă vrei ca alţii să urmeze paşii de dezvoltare trebuie să îţi aplici şi ţie aceeaşi regulă. Tu va trebui să fii primul care participa activ la proces.
4. Dacă discutăm de oameni şi nu de procese va trebui să identifici individual în echipa în ce direcţie trebuie să crească fiecare membru şi să transmiţi concret mesajul. Nu toţi trebuie să îşi dezvolte aceleaşi aptitudini, dar asta nu înseamnă că unii membri nu au un punct de îmbunătăţit.
Neapărat procesul trebuie aplicat tuturor şi nu doar unora pentru că vei primi rezistenţă din partea celor implicaţi.
5. Ultimul pas, care deşi este cel mai important după părerea mea este şi cel care de cele mai multe ori este neglijat, şi anume revizuirea constantă a progreselor, oricât de mici sunt ele. Trebuie să faci follow-up pentru fiecare în parte pentru a te asigura că progresul merge în direcţia aşteptată altfel tot ce ai făcut până atunci este aproape degeaba.
Legat de paşii de mai sus cred că este foarte important să fac o menţiune: o dată parcurs întreg procesul nu înseamnă că am terminat ci că va trebui să o luăm de la capăt şi să vedem cum putem îmbunătăţi şi mai mult ceea ce am creat deja. Iar apoi reluăm procesul din nou şi din nou; ce vreau să spun este că în management şi în business în general asta e unul din procesele recurente.