Managementul personalului în viziunea lui Jack Welch

Managementul personalului în viziunea lui Jack Welch

După ce ai trecut printr-un minuţios proces de recrutare, ai o echipă excelentă... ce faci mai departe? Succesul unei companii depinde în mare măsură de oameni însă şi de modul în care ai grijă de ei. Managementul personalului constă într-o gamă largă de activităţi, dar în esenţă se reduce la şase practici de bază.

Nimeni nu poate susţine de unul singur aceste activităţi, aşa că le vom numi practici ale companiei.Managementul personalului este cel puţin la fel de important ca managementul financiar sau comercial.

Pentru a-şi conduce bine personalul, o companie trebuie:

1. Să ofere departamentului Resurse Umane o poziţie de autoritate şi întâietate în cadrul organizaţiei şi să se asigure că membrii săi au calităţile speciale necesare pentru a-I ajuta pe manageri să formeze lideri şi cariere.

2. Să utilizeze un sistem de evaluare riguros, nebirocratic, în cadrul căruia integritatea să fie foarte importantă.

3. Să creeze mecanisme eficiente – adică: bani, recunoaşterea meritelor, cursuri de instruire, pentru a motiva oamenii şi a-i reţine în companie.

4. Să înfrunte situaţiile tensionate- cu sindicatele, cu angajaţii cei mai performanţi, cei neimplicaţi sau cu cei care provoacă dezordine.

5. Să combată tendinţa de plafonare şi să aprecieze la valoarea sa categoria medie a angajaţilor, ei fiind componenta cea mai importantă e organizaţiei.

6. Să simplifice organigrama cât mai mult posibil, trasând cu cea mai mare claritate relaţiile de raportare şi responsabilităţile fiecăruia.

Aceste practici sunt enunţate şi explicate de Jack Welch, în best-seller-ul său “Câştigătorii”, una din cele mai bune cărţi de business.

Jack Welch ştie care este reţeta succesului în afaceri. Pe parcursul unei cariere de patruzeci de ani în cadrul companiei General Electric, el a repurtat succes după succes, pe diverse pieţe şi în condiţiile unei concurente acerbe. Stilul său managerial caracterizat prin onestitate şi prin ambiţia de a fi cel mai bun, a devenit “etalonul de aur” în afaceri, datorită importanţei pe care o acorda angajaţilor, muncii în echipa şi maximizării profiturilor.