Consumatorul de servicii între tradiţional şi online

Consumatorul de servicii între tradiţional şi online

Actualmente, se consideră că globalizarea nu face altceva, decât să adâncească discrepanţele între diverşii competitori pe piaţa producţiei de servicii.

Implementarea unei dezvoltări a serviciilor la nivel global

Chiar, dacă acest lucru stimulează concurenta, trebuie ţinut cont şi de faptul că personalul angajat în firmele consumatoare de servicii, care a ştiut să utilizeze doar valorile tradiţionale, se va înstrăina în cel mai scurt timp posibil. Şi asta, doar pentru că, se pune din ce în ce mai mult accentul pe informaţie şi cunoaştere, care devin valorile supreme în lume. Aşadar, furnizorul de servicii nu mai poate crea şi răspândi propriile dorinţe şi convingeri, dacă doreşte să fie în topul alegerilor consumatorului de servicii. E: 'ori te supui, ori nu mai exişti!'

Aceasta standardizare aduce cu sine omogenizarea care, din perspectiva mea are şi anumite aspecte negative, în sensul că serviciile oferite nu vor mai avea foarte multe elemente de diferențiere, de aceea furnizorul se ataşează emoţional de serviciile pe care le oferă, pentru a deveni cât mai atractive şi din punctul de vedere al consumatorului final.

Tind să cred că şi consumatorul final se află în dificultate de a alege, pentru că într-o oarecare măsură, chiar dacă gusturile şi nevoile sunt din ce în ce mai greu de satisfăcut, rămâne totuşi un substrat ce ţine de personalitatea şi mentalitatea fiecăruia, care nu poate fi schimbat atât de uşor cum se poate crede la o primă vedere.

Cum ne dezvoltăm serviciile la nivel online

Informaţia infuenteaza activitatea. Ea cuprinde trei niveluri de care trebuie să ţinem seamă, când intrăm pe piaţa bunurilor şi serviciilor:

1. receptarea - capabil de a primi informaţia;

2. procesarea - capabil de a înţelege informaţia;

3. transmiterea (generarea, lansarea) - capabil de a împărtăşi informaţia.

În ultimii ani, Internetul a început să aibă o influenţă covârşitoare asupra dezvoltării noilor tehnologii de lucru şi asupra modului de gândire, făcând astfel să crească operabilitatea. Acum se poate vorbi despre învăţământ la distanţă (e-learning), munca la distanţă (remote working), care de abia de acum înainte se va dezvolta în România, comerţul electronic (e-commerce), servicii bancare electronice (e-banking), administraţie electronică (e-governement), servicii electronice de sănătate (e-health) etc.

Serviciile se află în plină ascensiune în România, acum mai mult ca niciodată, poate şi datorită faptului că terenul este unul propice. Se simte nevoia implementării unor astfel de soluţii, care să revoluţioneze societatea în ansamblu şi să impună o nouă optică în acest domeniu. Dacă, până nu de mult, Internetul era un mod de a te relaxa sau de a petrece timpul liber, acum este din ce în ce mai prezent în activităţile marilor companii şi nu numai, cu ajutorul lui se caută soluţii de a se uşura munca, de a se găsi noi soluţii la diverse probleme şi aşa mai departe.

Nouă viziune, care se impune este aceea a unui cameleon, veşnic în căutare de noi soluţii, abordări practice, care se pliază în permanenţă în funcţie de ce anume se doreşte a se realiza. Ba mai mult, acesta are capacitatea de a revoluţiona comunicarea peste graniţele naţionale, marile reţele de telecomunicaţii fiind interconectate la nivel global, astfel Internetul poate asigura o dezvoltare durabilă şi de necontestat a serviciilor.